Анотація. У статті визначено основні етапи розвитку методики проведення екскурсій з біології, розглянуто період розквіту екскурсійної справи. Проаналізовано методичні погляди щодо організації екскурсій провідних учених 20-х років ХХ століття і обґрунтовано значення їхніх ідей для сучасної методики навчання біології.
Ключові слова: методика, навчання біології, екскурсії, дослідницький метод, екскурсійні станції, природа.
У контексті гуманізації шкільної біологічної освіти окреслюється необхідність переосмислення методики проведення навчальних екскурсій для реалізації навчально-виховних завдань з цього предмета. Незважаючи на те, що екскурсія як форма організації навчання є однією з найбільш давніх, її потенціал для розвитку пізнавальної та творчої активності, комунікативних якостей особистості, як і раніше, залишається високим.