Метою статті є розкриття сутності методичної діяльності вчителя біології та визначенні її видів. З’ясовано зміст навчальної, виховної, корекційно-розвивальної, культурно-просвітницької, соціально-педагогічної, організаційної, науково-дослідницької, профільно-предметної та методичної діяльності вчителя. Визначено функції методичної діяльності педагога. Схарактеризовано види методичної діяльності вчителя біології. Встановлено, що методична діяльність майбутніх учителів біології відбувається під час аудиторних занять, самостійної, навчально-дослідної роботи студентів, на педагогічних практиках. Подальшого дослідження потребує проблема формування відповідних методичних компетенцій майбутніх учителів біології.
Ключові слова: методика навчання біології, методична підготовка, діяльність, професійна діяльність, методична діяльність, види методичної діяльності, майбутні вчителі біології.
Постановка проблеми. В умовах реформування системи освіти України все актуальнішою стає проблема вдосконалення професійної підготовки майбутніх учителів біології. Зокрема, у вищому навчальному закладі необхідно сформувати у студентів методичну готовність до виконання педагогічної діяльності в загальноосвітній школі, ознайомити майбутніх фахівців з основними видами професійної діяльності, які їм належить виконувати в подальшій роботі. Зміст методичної підготовки студентів в умовах ВНЗ має передбачати поетапне формування методичних умінь і навичок, методичних компетенцій у ході засвоєння методичної діяльності вчителя.