У статті проаналізовано погляди науковців на формування предметних методик. Встановлено співвідношення між дидактикою, загальною і частковою методиками та технологією навчання. Доведено повноцінність методики навчання як педагогічної науки. Зроблено спробу категоріально розмежувати поняття «методика навчання» і «технологія навчання». Обґрунтовано недопустимість
заміни терміна «методика» на термін «технологія». Вказано особливості методики навчання біології як самостійної галузі науково-педагогічних знань.
Ключові слова: методика, дидактика, технологія, методична підготовка, професійна підготовка, методика навчання біології, наукова галузь, майбутні вчителі біології.
Постановка проблеми. У професійній підготовці майбутніх учителів біології важливе значення має їхня методична підготовка. Окремі пропедевтичні методичні знання студенти здобувають під час вивчення біологічних дисциплін, порівнюючи й пов’язуючи навчальний матеріал із шкільним курсом біології, а також під час навчально-польових практик. Ключовою навчальною дисципліною в методичній підготовці студентів є «Методика навчання біології». Проте з огляду на сучасні тенденції розвитку вітчизняної освіти в навчальних планах підготовки майбутніх педагогів-біологів з’являються такі нові дисципліни, як «Теорія і технології навчання біології», «Технологія та методика навчання біології», «Педагогічні технології», «Інноваційні технології у біологічній освіті» тощо.