У статті проаналізовано сутність поняття „портфоліо”, вказано різні підходи до його визначення, обґрунтовано значення портфоліо у професійній підготовці студентів-біологів, а також запропоновано орієнтовну структуру методичного портфоліо для майбутніх учителів біології.
Ключові слова: портфоліо, професійна підготовка, методичне портфоліо, методична підготовка, майбутні вчителі біології.
Постановка проблеми в загальному вигляді та її зв’язок з важливими науковими чи практичними завданнями. В умовах входження системи освіти України до Болонського процесу відбувається зміна орієнтирів у вищій школі – запровадження компетентнісного підходу до навчання, реалізація особистісно орієнтованих технологій, модернізація форм і методів навчання майбутніх фахівців. Зокрема, сьогоднішні студенти-біологи, які за кілька років поповнять лави працівників освіти, мають бути конкурентноспроможними на ринку праці, здатними діяти в різних проблемних ситуаціях, вміти самопрезентувати свої компетентності, критично оцінювати власні професійні знання та вміння, формувати індивідуальний методичний стиль.