The individual forms of out-of-class activity on Biology are characterized, the activity of experimental „Junior Biologist School” founded with the aim talented pupils’ drawing to profound learning of Biology is described; the effectiveness of individual out-of-class work on Biology for pupils’ cognitive activization is substantiated.
На сьогодні одним із завдань української системи освіти є «розвиток у дітей і молоді творчих здібностей, їх підтримка, формування навичок самоосвіти і самореалізації особистості» [1]. Тому діяльність ЗНЗ потребує конкретних змін, викликаних необхідністю формування суспільно, творчої особистості, що можливо при створенні сприятливих умов для розвитку кожної дитини. Навчання, орієнтоване на середнього учня, засвоєння і відтворення ним знань, умінь та навичок, не може задовольнити сучасні потреби. Забезпечити самореалізацію кожного учня можливо через індивідуалізацію навчання, в якій особистість учня перебуває в центрі уваги вчителя, а пізнавальна діяльність є визначальною.